HTML

unrealnoise_index.png

kultnaplo_2012.jpg

kultnaplo_2013.jpg

Instagram

Kategóriák

Szelektáló 2.0

select_header.png

Éppen olvasom

Twitter

Tar Sándor - Lassú teher

2017.02.28. 14:34 unrealnoise

Imádtam. Minden nyomorúságos pillanatával együtt. Sőt, volt, hogy kifejezetten azért. Nagybetűs művészet ez, sok-sok élettel és szenvedéssel átszőve. De közben ne csodálkozzunk, ha gyakorta mosolyra fakad az ember olvasás közben. Tar Sándor már csak ilyen. Ahogyan ők, azaz mi is ilyenek vagyunk.

Nyilván pszichológiai okai is lehetnek annak, hogy szeretjük beleképzelni magunk mások helyzetébe, még ha ezen karakterek nem is a legszebb jellemekkel felvértezettek közé sorolhatóak, de hát ez már csak ilyen... Pedig aztán csupán mindezen olvasásos, filmes élmények hatására is empatikusabbak lehetünk másokkal szemben. Szóval bőven benne van, hogy az ő nagymamája az én nagymamám, az ő harca az én harcom, az ő szerelme az én szerelmem, az ő szerencsétlensége az én szerencsétlenségem... Tar Sándor pedig ezen terheket szinte önfeledt természetességgel helyezi át a mi szívünkre.

tar_sandor-lassu_teher_blog.jpg
Tar Sándor persze nagyon nem ajánlható mindenkinek. Bár úgy lenne... Pedig ez rólunk szól. Kell egyfajta olvasói igényesség a befogadásához, sőt, szerintem már ahhoz is, hogy fellelje valaki ezt a könyvet valahol... Pedig ott lenne a helye a legjobbak közt, mindenkinél. Tartottam tőle, hogy a számomra nagyon kedves A mi utcánk után ez kisebb csalódás lehet, meglehet, hogy ostobaság volt, hiszen eme sorok között rengeteg érzés, félelem, remény és bánat sűrűsödik össze egy kis szeretettel meghintve, hogy aztán egy nagy, szinte feldolgozhatatlan csomóként akadjon meg az ember torkán ez a felkavaróan valóságos tehervonat a számtalan lepusztult állomásával együtt. Gondolom nem én leszek az utolsó, aki hamarosan újra jegyet vált erre a kéjutazásra...

Tar Sándor  Lassú teher – 1995 – 10/10

Szólj hozzá!

Címkék: kritika regény 10/10 emberi sorsok k 10/10 Tar Sándor A mi utcánk Lassú teher

A bejegyzés trackback címe:

https://unrealnoise.blog.hu/api/trackback/id/tr3212300989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása