HTML

unrealnoise_index.png

kultnaplo_2012.jpg

kultnaplo_2013.jpg

Instagram

Kategóriák

Szelektáló 2.0

select_header.png

Éppen olvasom

Twitter

Utolsó kommentek:

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.12.15. 14:58:56

Lassan, stílusosan hömpölygő dráma, ami 2 idősíkban folyik egyszerre, egymást erősítve, aláhúzva. Mind a 2 nagyon erős.
casey affleck marha jó kézzel választ szerepeket az biztos. Nem is emlékszem, volt e rossz filmje, alakítása?!

Bejegyzés: A régi város (Manchester by the Sea)

Emary 2014.02.22. 21:39:16

Sajnos nem. Bezzeg a sok sz@r Tom Clancy igen. Mellesleg nálam Peter James és Lee Child ugyanaz a minőség (ez utóbbiból viszont majdnem minden megjelent). Olassátok.... :)

Bejegyzés: Michael Connelly regényei és sorozatai

Kallard 2013.07.07. 12:03:05

Szia!

Jutottál azóta valamire a Hegyi őrülettel?

Érdekes ez az egész eseménysor, és úgy látom, számunkra, laikusok számára - remélem nem gond, hogy téged is ide sorollak -, akik még nem rendelkezünk részletes ismeretekkel a magashegyi hegymászásról, sok minden attól függ, melyik könyvet olvassuk először. Én a Hegyi őrülettel kezdtem, és egyelőre teljesen elfogadhatónak látom Bukrejev álláspontját. Az objektívebb kép érdekében viszont mindenképp elolvasom Krakauert is. A szakma egyébként, az elmúlt hónapok netes böngészései alapján, talán inkább Bukrejev véleményét fogadta el (a halála előtt nem sokkal ki is tüntették az ominózus május 11-én végrehajtott mentésért). Annál is inkább kíváncsi vagyok az Ég és jégre, mert nem igazán értem, mit lehet Bukrejev szemére vetni. (Tudom, hamarabb lement, de a későbbiek ismeretében ez sztem nem volt hiba.)

Bejegyzés: Jon Krakauer – Ég és jég

galarn 2013.05.20. 15:56:01

Ráadásul most már hosszú ideje nem is jelent meg új Connelly magyarul sajnos

Bejegyzés: Michael Connelly regényei és sorozatai

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.04.12. 00:31:42

@unrealnoise: Kell ezekhez a filmekhez egy kis suspension of disbelief, el kell fogadnod a világot olyannak, amilyen. Batman azért mindentől függetlenül nem vesztett túl könnyen.

A harmadik részek sorsa mindig nehéz (a Keresztapa jó példa a sokkal gyengébb harmadik részre), és itt is nehéz volt (lett volna) fokozni az első két részt.

Azért ettől függetlenül szerintem sok tekintetben a mondanivalót ütötte volna, ha megvalósul, amit akarsz. Pl. Bane azért nem ölte meg Batmant, amikor könnyen megtehette volna (talán több ilyen helyzet is volt), mert ő volt az egyetlen ellenfele, akit bizonyos értelemben nagyra tartott, és lovagiasan küzdött ellene: nem ölte meg, hanem adott neki egy esélyt.

Egy csomó kifogásod meg más akciófilmekben ugyanígy működik, a Terminátor2 se mindig logikus e tekintetben. Suspension of disbelief is needed. :)

A blog.hu meg szívjon gázt, amiért 1000 karakterben korlátozták a kommentek hosszát.

Bejegyzés: The Dark Knight Rises – 2012 – szubjektív

unrealnoise · http://unrealnoise.blog.hu/ 2013.04.08. 13:25:58

@Siri Keeton: ezt én értem. (Mármint, hogy miért menekül meg, meg ilyesmi, nem is ez a gond, hanem maga a dráma hiánya. egyszerűen én ütősebb befejezést vártam volna, nem egy ilyen szuperhősös sablonmintát.) Szóval ettől még nem tetszik a film vége, mert mint általában minden kicseszett képregényfilmben, itt is magasan és meglehetősen kiszámíthatóan a jó győz. Persze nincs is ezzel baj, ez régen is így volt, csak engem 27 éves fejjel már nem nagyon tudnak lekötni ezek a mesés történetek.

Nem egy művészfilmes, komor hangulatú TDKR-t vártam igazából, de ettől azért többet.

Az első kommenteddel nem is nagyon tudok mit kezdeni, az elvek, a világ, meg úgy minden még elfogadható is lenne, de egyszerűen gyötrelem volt végignézni.

Pl. el is felejtettem asszem ideírni, de amikor batman az egyik batmobilt kilővi, akkor ugye valahol utána leszáll a gépről és elkezd bunyózni. kurva logikus és kurva szép. Kurvára giccses, kurvára szánalmas, hogy ilyen lazán veszi az egészet, és ennek ellenére is ő nyer. mert ő nyert. Az most filmélmény szempontjából lényegtelen, hogy mi lesz a világgal, vagy milyen volt korábban. Az csak egy hangulati "háttérinfo", ami szükséges is lenne egy zseniális filmhez, csak hát hiába van valami jó alapkövekre lefektetve, ha a rápakolt cucc erősen felemás állagú lett.

Az a lényeg, hogy én szimplán csak sima akciófilmként tudom kezelni a TDKR-t, mert hát egyszerűen nem több annál. Ott meg az ordas hülyeségek miatt nálam totál megbukik. Batman nyugodtan mondjuk ki, hogy egy öntelt paraszt, aki inkább kockáztat, és értelmetlen csatákba belemegy, ezzel milliók életét kockáztatva, ahelyett, hogy reálisan gondolkodva, megfelelő döntéseket hozna, és ezzel talán kicsit lerombolná ezt meglehetősen sajátos hősszerepet, amit felvett magára. Olyan abszurd az egész... Mert hát csak számít neki a világ, mert visszatér és harcol, de ilyen felelőtlen módon? Komolyan egy ilyen figura menti meg "amerikát"? nahhh neeeeeee...

Joker-rel kapcsolatban egyetértek, ott is voltak túlzások, nem is kevés, de valahogy ott jobban összeállt az egész. Ott Batman jóformán levegőt nem kapott jó ideig. :)

Amit pedig a gonosz oldal képvisel a TDKR-ben, hát igen, én pl. volt, hogy kimondottan nekik szorítottam...

Nolan ott cseszte el, hogy elvileg ez egy reális Batman szériának indult, ahhoz képest nem csak összességében, de elemeiben is egy mesés látványfilmet kaptunk csak. Vannak benne szép gondolatok, érvek, elvek, pillanatok, de nagyon nem áll össze az egész.

És hát ha a sztori végkimenetelét vesszük, akkor ugyanez a film még lehetett volna nálam simán 7/10 is, de kizárólag a fenti hülyeségek nélküli, reális és fordulatos csatákban felülemelkebő Batman közreműködésével.

Bejegyzés: The Dark Knight Rises – 2012 – szubjektív

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.04.08. 11:35:10

A film végén kiderül, hogy a batman repülőgépének volt autopilótája. Ugyanis Morgan Freeman meg akarja javítani a sose elkészült autopilótát, és közlik vele, hogy valaki már megcsinálta hónapokkal ezelőtt...

Mivel volt autopilóta a repülőben, ezért nyilván Batmannek nem kellett bent maradnia a gépben, és valahol a felhőkarcolók között kiugrott a gépből. Mi értelme lett volna a robbanásig repülnie a gépben, amikor volt autopilóta? Morgan Freeman nem véletlenül mosolyog olyan sejtelmesen, amikor erre rájön.

És ezután látjuk Alfred-et, akinek az álma beteljesül: Firenzében meglátja Bruce-t a macskanővel, inkognitóban expat milliárdosként. Bruce eltüntette magát a rekordokból, és lelépett.

Bejegyzés: The Dark Knight Rises – 2012 – szubjektív

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.04.08. 11:24:41

Nem tudom, hogy most én nem értettem meg a kritikádat, vagy te nem értetted meg a filmet...

Batman NEM áldozza fel magát. Van egy szoftvere, amit odaad a macskanőnek is, amivel eltüntetheti magát a rekordokból. Macskanő eltűnik. És néhány hónappal később Alfred Firenzében (vagy hol) meglátja Bruce Wayne-t és a macskanőt... Ugye, leléptek.

Ez a film mondanivalója. Batman megmentette a várost, de egyúttal elege van a betmenségből, elege van az egészből. Élni akarja a saját életét, mert végső soron a világot ugyan megmentette, de az ugyanolyan szar maradt, mint amilyennek a Joker gondolta.

Apropó, Joker: az előző filmben nyitva maradt a kérdés (igaziból meg lett váloszolva, de nem volt teljesen perdöntő), hogy a világ mennyire szar. Joker alatt ugye a két hajó nem ölte meg egymást. (De csak mert az emberek többsége annyira dekadens, hogy már az életerő is hiányzik belőlük. Azt kívánták, hogy valaki más végezze el helyettük a piszkos munkát, és szimplán gyávák voltak megölni a másikat - de közben azért kívánták, hogy valaki más csinálja ezt meg helyettük, a szabadok megszavazták a másik hajó felrobbantását, a börtönhajón átadták a nyomógombot a börtöntölteléknek (akiben utolsóként még maradt férfias becsület).

Nos, ebben a filmben már nem maradtak kételyek: a város magára hagyva kvázi kommunista diktatúrává alakul, ahol a csőcselék uralkodik, mert a becsületes emberek vagy kevesen vannak, vagy csak egyszerűen gyávák és gyengék ahhoz, hogy bármit csináljanak. A világ tényleg nem érdemli meg, hogy egy szuperhős az egész életét feláldozza értük, pláne a becsületét is. (Hiszen az előző rész végén kiderült, hogy még a többiek tiszteletét is elveszíti.)

Ezért aztán a dekadens és alapvetően megmentésre érdemtelen világunknak (hahó, a film mondanivalója szerint alapvetően Ra's al Ghulnak igaza van, és tényleg jobb lenne, ha a világ elpusztulna!!!) szuperhősök folyamatos újratermelésére van szüksége. Néhány év alatt minden szuperhős rá fog döbbenni, hogy a világ érdemtelen a megmentésre, és ezért ki fog menekülni belőle (Batman végülis a menekülésre használja ki a világ megmentésének alkalmát), és mindig kell a következő, még lelkes generáció. De előre látjuk, hogy ő is ki fog égni, hiszen ez a világ tényleg érdemtelen a megmentésre!

Batman tulajdonképpen a film végén implicit elismeri Ra's al Ghul igazát, csak már annyira azonosult a szuperhősséggel, hogy már nem tud váltani, csak személyes menekülőutat lát: ő maga tudja még élvezni az életet inkognitó milliárdosként valahol Európában (lehetőleg valami napsütötte olasz városban), de ő se látja értelmét, hogy a jövőben bármitől megmentse ezt a szar világot.

Ja, és Bane és Miranda idealisták, Ra's al Ghul utódai, ennek megfelelően ők nem a pénzért vagy a hatalomért mennek. Látják, hogy a világ egy nagy kalap szar, és ezt a kalap szart el akarják pusztítani, hogy valami jobb jöhessen a helyébe. Az első részben még gonosznak tűnt ez (végtére is idealizmusból elkövetett tömeggyilkosságokat ismerünk a XX. századból), de a végére már szinte egyet is értünk velük: ennek a szar világnak mennie kell(ene).

Igen, a filmben volt már jópár irreális jelenet (most nem azért, de a Joker folyamatos részletes tervei, amik egyenként is több hónapos tervezést és szervezést igényeltek, és amikből naponta legalább ötöt rántott ki a kabátujjából öt perc alatt: azok legalább ennyire irreálisak voltak), de a realizmus alapján már Ra's al Ghul világa is hagyott kívánnivalót maga után.

Bejegyzés: The Dark Knight Rises – 2012 – szubjektív

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.16. 23:04:34

Mert az első pár rész és az éved tényleg nem annyira jó. Rájöttek a rendezők, hogy karakterfejlődés is kell a sorozatba, ami igazán csak a későbbi évadokban történik meg, az első évad a 15. 16. rész tájától kezd igazán jó lenni. Szóval türelem dühöngés helyett..

Bejegyzés: House M.D. – 2004/2005 – se1

unrealnoise · http://unrealnoise.blog.hu/ 2012.12.04. 05:42:48

@Sarkvideken: hú, köszi, érdekel a téma naná, pláne, hogy eléggé hóbuzi vagyok. :)

Mondjuk az érdekes, amit a Hegyi őrület-ről írsz, a többség talán inkább az Ég és jég mellett tette le a voksát. De ez lehet egyszerűen csak azért van, mert Krakauer "jobban" ír.

Mondjuk azok után amiket Krakauer az utóiratban ír a Hegyi őrületről és Bukrejevékről, erősen meglepődnék ha hiteles képet tudna festeni a fent történtekről, de hát aztán franc tudja a szavakkal ugye szépen lehet játszani. Mindkét oldalon. :)

Hamarosan elolvasom, aztán nekiesek a többi beszerzésének is.

a blogod meg nagyon klassz, amint lesz egy kis feles időm, szépen át is nézem. :)

Bejegyzés: Jon Krakauer – Ég és jég

Sarkvideken · http://sarkvideken.blog.hu/ 2012.12.03. 14:20:54

ha a tények érdekelnek akkor érdemes elolvasni még: Anatolij Bukrejev - G. Weston De Walt: Hegyi őrület. az igazság meg a kettő között valahol. (én utóbbi felé hajlok inkább).
további jó mászós könyvek:
- Kurt Diemberger : Titokzatos, nagy csúcsokon
- Karl Lukan : Hegyek csavargói
- Benedek István : Csavargás az Alpokban
- Joe Simpson: a végtelen érintése
- Babcsán Gábor : Függőleges birodalom
- Mezey László : Ösvény a felhők felett

Bejegyzés: Jon Krakauer – Ég és jég

Thrasher 2012.11.10. 15:27:00

mos nincs kedvem elolvasni, de Laura Allen azért durván dugnivaló volt

Bejegyzés: Awake - 2012 - se1
süti beállítások módosítása